Aandacht & accountability
Jouw bedrijf is praktisch gezien één groot systeem waarmee jij jouw klanten op de beste manier helpt, jij geld verdient en je plezier en energie krijgt.
Deze 3 punten wil je constant in balans houden. Dit doe je door in kaart te brengen hoe het er voorstaat met verschillende ‘knoppen’ in jouw bedrijf. De knoppen waar je aan kan draaien.
In deze masterclass maken we een reflectie en creëren we overzicht in waar jouw kracht zit en waar jouw groei of knelpunten.
Hoe kies je waar je op focust? Hoe weet je wat de eerste stappen zijn en wat je planning wordt? Volg deze 10 stappen.
1. Hoe ziet jouw ideale week er uit?
Als alles kon en alles mag, hoe wil jij je week dan indelen? Hoeveel uren werk je? Hoeveel tijd besteed je aan klanten, marketing, sales, team, randzaken?
2. Welke transformatie wil jij je klanten geven? Welk probleem los je op?
Wat is jouw ideale aanbod, los van de vorm? Wat geef jij je klanten? Welk gevoel, welke vaardigheid? En wat kunnen ze daarmee?
3. Wat is daar minimaal voor nodig?
We zijn gewent om heel veel te geven, waardoor klanten overwhelmt kunnen worden. Hoe kun je precies genoeg geven of doen voor je klant? Wat is daarvoor nodig? Welke ingrediënten? Hoeveel uren van jou? Of van iemand anders? (Splits uit per aanbod als je meerdere dingen aanbiedt)
4. Hoeveel mensen wil je helpen?
Hoeveel klanten wil je per maand of jaar helpen?
5. Wat wil je verdienen?
Hoeveel omzet en winst heb je nodig om jouw ideale leven te kunnen leven? Hoeft niet op de euro precies te zijn.
6. Wat betekent dit voor je prijs?
Als je jouw ideale omzet deelt door het aantal klanten, hoe voelt dat voor jou? Ook al ben je daar nog niet, kun je hier naartoe te groeien?
7. Wat betekent dit voor je marketing & sales?
Wat voor acties heb je te nemen om de klanten binnen te halen? Neem als rekenvoorbeeld: gewenste klanten x 5 = salesgesprekken x 10 = warme contacten/leads. Of als je geen salesgesprekken voert: klanten x 100 leads (bezoekers (webshop), e-maillijst).
8. Wat betekent dit voor je processen?
Past het aantal uren dat je wil werken voor klanten, je aan marketing & sales werkt en de hoeveelheid klanten samen in je week? Of heb je stappen te zetten in productiever werken, automatiseren, een team aantrekken, uitbesteden etc?
9. Als dit scenario een 10 is, waar sta je nu?
En welke stappen zitten daar allemaal tussen? Wat heb je dan te leren? Te doen? Wie heb je te zijn?
10. Wat is de eerste stap?
Welke kleine stap kan je nú al zetten? In 10 minuten? En welke deze week en deze maand?
Maak een grove planning van alle stappen die je te zetten hebt en maak dit #1 focus. DIT is wat er écht toe doet.
Uitgebreider mee aan de slag? Pak dan dit dromen & doelen document er bij.
Waar doe je het nu eigenlijk allemaal voor? In deze masterclass zetten we samen een scherp plan neer, zodat jij weet: dit wordt mijn #1 focus!
Voorbeelden plan visueel maken: Strak A4 / Whitebord plan