BAAS in business

Strategie

Je hebt een tof aanbod staan, weet wie jouw ideale klant is, je wil aan de slag en hebt ook die focus… Hoe kan je er voor zorgen dat je ook echt die tofste klanten aantrekt?

Doelen

Om jouw ideale leven ook echt realiteit te maken, wil je weten wat jouw doelen zijn. Een goed doel bestaat uit 3 elementen: een resultaatdoel, strategisch doel en procesdoel. Waarom en wat het verschil is tussen deze 3 lees je hier.

Voorbeeld:
Resultaatdoel: €10.000 omzet = 2 nieuwe klanten per maand.
Strategisch doel: 10 salesgesprekken (x5) per maand
Procesdoel: 30 uitnodigingen (x3) per maand

Content

Om jouw ideale klanten warm te maken voor jou en jouw aanbod, kun je jouw content het beste ontwikkelen volgens 3 fases: problem awareness, solution awareness en product awareness. Alles hierover + voorbeelden lees je hier.

Sales

3 simpele stappen voor meer klanten. Soms maken we het onszelf zo moeilijk, terwijl het veel gemakkelijk is dan we denken. Een aantal simpele acties die je kan ondernemen om op korte termijn meer klanten te krijgen lees je hier.

Basisstructuur van sales gesprekken

  1. Vertrouwen scheppen. Een veilige basis creëren waar vanuit iemand vrij kan praten. Bv: “Leuk je te spreken” + compliment.
  2. A-punt in kaart krijgen. Waar staat iemand nu. Wat gaat er goed? Wat kan beter? Waar zitten knelpunten? (Waar hoor jij iemands angsten)
  3. B-punt, waar wil iemand naartoe? Wat zijn dromen, doelen, stappen? Wat is iemands verlangen?
  4. Punt A, B en probleem samenvatten.
  5. Koppelen aan aanbod (als dat passend is) zonder al helemaal in HOE en detail te gaan. 
  6. Bezwaren weerleggen. Check of het aanbod duidelijk is en of daar nog vragen over zijn. Nee? Check door vragen stellen dan of er vertrouwen in jou is (en of ze vertrouwen hebben in henzelf dat ze resultaat gaan behalen met jou).
  7. Blijf net zo lang vragen stellen, samenvatten en terug koppelen totdat iemand zichzelf vast praat of dat iemand echt nee zegt.

Tip: Het aanbod doen zit halverwege het gesprek. Daarna komt pas het echte werk. Luister goed met 100% aandacht naar de ander. Dáár zit de informatie.

Focus: Zorg dat je echt vanuit de intentie komt van nieuwsgierigheid en oprechte aandacht voor de ander. Dat je de ander wil helpen. Volle focus bij de ander (niet bij stemmetjes in je hoofd, NIET invullen voor de ander).

Moeite met welke vragen je kan stellen? Hier vind je een uitgebreid, uitgetypt voorbeeld en voorbeeld vragen.

Masterclass sales(gesprek)

In deze masterclass gaan we dieper in op de structuur van een salesgesprek en hoe je nu echt goede vragen kan stellen. En vanuit welke identiteit je mag komen, om een goed gesprek te hebben. (Ook vooraf in DM bijvoorbeeld).

Jezelf programmeren om gemakkelijker relaxt sales gesprekken te voeren. Stappenplan.

Heb je vragen of opmerkingen over de cursus? Stuur gerust een email naar hallo@rosanneboxum.nl.

Deel je iets op social media? Leuk als je mij tagt met @rosanneboxum!