Belangrijk om uit uurtje factuurtje te komen: Jouw belofte

De meeste mensen beginnen met het bedenken van de inhoud. Grootste fout die je kan maken! Want een sterk aanbod gaat niet over telkens een ander inhoud. Sterker nog, de inhoud mag bijna hetzelfde zijn als al je andere soorten aanbod. HUH? Let me tell you why.

De belangrijkste stap: Jouw belofte

Met mijn klanten begin ik altijd met 1 belangrijke stap: De belofte. Als het goed is, heb je voor jouw bedrijf slechts één belofte. Denk bv aan: een website die helemaal bij jou past en precies de juiste klanten aantrekt. Dat is een belofte die geldt voor AL JOUW verschillende producten. Yep…  en dit is precies waar de meeste mensen de fout mee ingaan.

Waarom is dit dé manier om mee te beginnen? Dat is omdat je alles duidelijk wil hebben voor jouw ideale klant. Telkens komt alles neer op dezelfde belofte. Op die manier kunnen klanten ook juist doorstromen van het kleine aanbod naar het andere. En dan wil je dus dat alles dezelfde belofte en hetzelfde probleem oplost. Alleen steeds op een ander niveau.

Jouw publiek weet dan heel goed waarvoor ze bij jou moeten zijn. Dat resultaat dat jij belooft. Elke keer opnieuw. Of het nu gaat om een 1:1 traject, een cursus of download. De container belofte blijft hetzelfde.

BAAS aanbod schaalbaar aanbod maken, prijs bepalen belofte maken

Voorbeeld:

Stel jouw belofte is dat iemand precies de juiste kleding in haar kast heeft, waardoor alles voelt als passend. Dat kan je dan in verschillende producten gieten. Een eerste laagdrempelig product kan dan bijvoorbeeld een gids zijn waarin je jouw lichaamsvormen leert herkennen en daarbij de perfecte soort kleding. Een volgende stap kan een kleuradvies zijn. Via een real life sessie, of een cursus, workshop, etc. De volgende stap kan een diepgaand traject zijn waarop je uitgebreid de kleuren kiest, maar ook sieraden, schoenen, etc. En samen gaat shoppen. (Een traject dat ik ooit bij Rosita Pronk heb gedaan. Dikke aanrader!)

Zo is mijn belofte dat ik je af help van uurtje factuurtje. En dat doe ik ook op verschillende manieren.

Door een gids met de 10 stappen die je voor elkaar wilt hebben om door te groeien, zonder meer te werken. Daar lees je hier trouwens meer over.

Complete gids voor starten met opschalen

Schaalbaar aanbod, opschalen bedrijf creatief BAAS Rosanne Boxum

Jij voelt dat je uitgegroeid bent met 1:1, uurtje factuurtje werk. Misschien kan je jouw uurtarief nog een keer €50 omhoog doen. Maar dat is het ook wel. Je wil meer klanten helpen, meer verdienen en vooral meer tijd overhebben om met je gezin, vrienden en familie door te brengen. Maar hoe maak je jouw bedrijf en aanbod helemaal klaar voor het opschalen?

Deze complete gids neemt je mee in 10 stappen naar een schaalbaar aanbod en bedrijf 🚀

 

Daarna kun je de volgende stap nemen naar een cursus waarin je heel specifiek met jouw aanbod en belofte aan de slag gaat. Ben je klaar om deze in de wereld te gooien? Dan is de volgende stap de complete handleiding voor lanceren. Daarna komt een groepstraject en uiteindelijk kan je doorgroeien naar het 1:1 traject. De belofte blijft hetzelfde: minder werken, uit uurtje factuurtje komen, je aanbod anders neerzetten, effectiever werken, meer aandacht voor je familie, vrienden en jezelf. Etc.

Dus creëer één heldere belofte voor jezelf. De eerste belangrijke stap om uit dat uurtje factuurtje te komen en verder door te groeien (met een schaalbaar aanbod).

 

Plaats een reactie